Българският телеком Vivacom става първият мобилен оператор у нас, който ще предлага изцяло неограничени нови планове за всичките си потребители. Това обявиха от компанията по време на събитие в столицата, на което беше акцентирано, че това новъведение е важно както за по-доброто развитие на бизнеса на телекома, така и за потребителите.
Най-евтиният нов план е на цена от 18,99 лева, а най-скъпият е 59, 99 лева на месец.
Експерти от бранша коментират, че най-вероятно е въпрос а време останалите телекоми, които оперират на българския пазар, също да обновят плановете си, за да останат конкурентни.
Колкото до Vivacom, до промяната се стига, след проведено проучване сред 3300 потребители. То е показало, че клиентите най-много недоволстват от неясните оферти и ограниченията в интернет плановете или минутите.
Всички нови планове, независимо от тяхната цена, имат включен достъп до 5G мрежата и са с неограничени минути и интернет. Разликата ще бъде в скоростта, поясниха от компанията. Неограничените мобилни тарифи са валидни за всички частни и бизнес клиенти, които са сключили нови договори или са преподписали старите си.
От юли 2020 година Vivacom е част от United Group - водещия телекомуникационен и медиен оператор в Централна и Източна Европа с пазар от 40 милиона души. Нова Броудкастинг Груп и медийната група Телеграф също са част от United Group.
У нас през 2021 година се засилва конкуренцията на пазарите на електронни съобщения, което ще доведе до насърчаване на инвестициите в сектора и ще увеличи благосъстоянието на потребителите. Това е изводът в анализ на Комисията за защита на конкуренцията през месец юни по повод проекта за годишен доклад на Комисията за регулиране на съобщенията.
Основните играчи са "Българска телекомуникационна компания" ЕАД (БТК), "А1 България" ЕАД (А1) и "Йеттел България" ЕАД (Yettel - наследникът на Telenor). Те имат общ пазарен дял 97.8% на база брой абонати и 95.4% - на база приходи.