Представете си, че някой ден ще можете да банкирате, без да ви се налага въобще физически да посещавате банков клон. Какъв е проблемът обаче? Консервативни финансови институции, каквито са банките, имат обаче правно предизвикателство: как да удостоверят личността на потребителя. Този проблем намери своето решение и една българската банка започна да го използва.
Компанията "Евротръст технолъджис" създаде мобилното приложение Evrotrust, което предлага електронен подпис и електронна идентификация дистанционно - без потребителят да стъпва в офис на дадената институция. Добрата новина тук е, че технологията е българска, създадена през 2017 година от екип, ръководен от проф. Георги Димитров.
Може би неслучайно, една от първите банки у нас, които започват използването й е също с местен произход - Fibank (Първа инвестиционна банка). Тя стартира пилотно дистанционното подписване с предлагането на един от най-популярните й продукти: потребителски кредит за физически лица. За него клиенти й ще могат да подписват дистанционно документи бързо и лесно, без да е необходимо посещение в офис.
Независимо от начина на кандидатстване за потребителски кредит - на място, през корпоративния сайт или електронното банкиране "Моята Fibank", при одобрение клиентите могат да подпишат документите през "Моята Fibank", мобилното приложение или чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП), издаден от Evrotrust.
За клиентите, които нямат регистрация за активно банкиране в "Моята Fibank" и Token, Fibank е осигурила възможност за подписване и чрез КЕП посредством мобилното приложение на Evrotrust. В резултат на сътрудничеството с една от водещите български финтех компании - доставчикът на удостоверителни услуги "Евротръст Технолъджис" АД, клиентите на банката могат да подпишат документите си за кредит сигурно и лесно. Те трябва да разполагат със смартфон или таблет с предна камера и да се регистрират в Мобилното приложение на Evrotrust.
Иновативното решение за подписване на документите за кредит обаче не променя вътрешните процедури на Fibank при кандидатстване и одобрение, които остават същите като при посещение в банков офис. Дистанционното подписване е напълно безплатно за всички клиенти на банката. Този процес спестява време и усилия и помага за устойчивото екологично развитие. При желание, клиентите могат да получат и своето хартиено копие на документите в офис на Първа инвестиционна банка.
Ilyo
на 15.04.2019 в 20:51:58 #2Всички подобни стъпки при електронни услиг са повече от добре дошли, както от гледна точка на удобство, така и на сигурност.
Raegan
на 13.04.2019 в 13:56:40 #1Не става ясно кое е новото и революционно? КЕП има и се ползва от над 10 години, включително и в ПИБ. Това платена публикация ли е?