Американският технологичен производител Apple подписа договор, който му позволява да използва уеб услугите на Amazon (AWS) през следващите 5 години. Стойността на сделката е $1,5 милиарда за следващите пет години.
Споразумението подчерта нарастващата зависимост на Apple от компанията на Джеф Безос. Според доклад основаната от Стив Джобс компания е харчила около $30 милиона долара на месец за AWS през първото тримесечие, пиши Business Insider. Това е 10% повече от същия период за 2018 година.
Ако тази политика продължи, Apple ще похарчи $360 милиона за AWS за годината, спрямо $350 за предходното дванадесетомесечие. 5-годишната сделка е сигнал, че Apple ще продължи да инвестира средства, за да се възползва от възможностите на Amazon. Ако разходите на технологичната компания останат $360 милиона на година, за 5 години те могат да надминат сумата от $1,5 милиарда.
От компанията на Стив Джобс са казвали, че търсят съдействие от Amazon най вече за съхранявана на информация в iCloud, но не са дали повече информация вида на функциите, на които разчитат. По-рано Apple е работила с облачните услуги на Google и Microsoft.
Въпреки че производителят на iPhone си е сътрудничил с доста други компании и е похарчил сериозна сума, все още не може да изгради своя облачна усруга.
Apple не е единствената компания, която работи с Amazon. По време на публичното си предлагане Printerest разкри, че също е ползвал AWS, като е похарчил $309 милиона за 2017 година. Lyft също попада в този списък. Компанията за споделено пътуване е признала, че има договор с Amazon до края на 2021 година на стойност $300 милиона. След като стана ясно колко харчат останалите клиенти на онлайн услугите на Amazon, Apple може да се определи като основния клиента на онлайн платформата.
Това показва колко трудно става за големите компании да поддържат облачни услуги без помощта на Amazon, Microsoft или Google.
Сделката между Apple и Amazon изглежда нелепо, тъй като двете компании от една страна се конкурират с платформите си за музика и филми, а от друга производителят на iPhone все още се възползва от уеб услугите на търговския гигант.