След като през миналата година продажбите на няколко от големите молове у нас и конкретно в София се оказаха най-горещите сделки в сегмента на търговските имоти, през тази тази тенденция се запази. През пролетта "Мол София" беше продаден, а отворилият през 2012 година "България Мол" се оказа с нов собственик през пролетта.
В средата на миналия месец едноличен собственик на търговския център е станало дружество, регистрирано в Люксембург, става ясно от информация на "Капитал". Това е "България булевард холдинг", която пък е част от испанската инвестиционна група Squircle Capital през фонда й SQC Opportunity SCA SICAV RAIF.
За последната липсва подробна информация, но тя също е регистрирана в Люксембург.
Според информацията основателите на испанската Squircle Capital вече са вписани като членове на съвета на директорите на "Мъркюри", която е инвеститор в проекта за "България Мол" и вече е придобита от "България булевард холдинг". Цена на сделката не се посочва.
Молът отвори врати на 1 декември 2012 година, като той разполага с 33 000 квадратни метра търговска площ.
Смяната на собственика на "България Мол" е поредната промяна на пазара в рамките на последните две години. Преди това първият търговски център в България - "Мол София" беше купен от полската група Globe Trade Centre (GTC) за 90 милиона евро.
През 2017 година пък "Парадайз Център", "Сердика Център" и The Mall се сдобиха с нови собственици. Първите два бяха купени за съответно 252 милиона евро и 207,4 милиона евро от регистрираната в Южна Африка инвестиционна компания Nepi Europe Property Investment (NEPI).
Същата наддаваше и за The Mall, като предлаганата сума беше 180 милиона евро. Сделката обаче пропадна и в крайна сметка търговският център беше купена от Balkan Retail за 156 милиона евро.
През 2016 година пък бившият City Center беше купен от Revetas Capital и след това беше преименуван на Park Center.