Алкохолният гигант Diageo продава 19 марки спиртни напитки, сред които канадското уиски Seagrams и канеления шнапс Goldschlager, на американската компания Sazerac за 550 млн. долара, тъй като се фокусира върху премиум уискита като Johnnie Walker в САЩ.

Британската компания, известна като производител на водката Smirnoff и бирата Guinness, обяви, че ще върне нетните приходи от около 340 млн. паунда (438 млн. долара) на акционерите чрез обратно изкупуване на акции.

Diageo очаква продажбата да приключи в началото на 2019 г. и да доведе до еднократна печалба от около 110 млн. паунда, пише Reuters.

Собственикът на Johnnie Walker купи бранда текила на Джордж Клуни

Собственикът на Johnnie Walker купи бранда текила на Джордж Клуни

Сделката е за до 1 милиард долара

Sky News съобщи през май, че производителят на алкохол преговаря за продажбата на някои свои марки, съсредоточени в САЩ, за сума между 500 млн. долара и 1 млрд. долара.

Продажбата, която включва уискита като Seagram's 83, Seagram's Five Star и ямайския ром Myers's, ще намали допълнителната печалба на акция на компанията с 1.9 пенса на акция през първата пълна финансова година след приключването на сделката.

"Освобождаването от тези марки ни позволява да се фокусираме още повече върху по-бързо растящите премиум и по-високи марки в портфейла от спиртни напитки в САЩ", се казва в изявление на компанията.

Bacardi купува луксозната текила Patron за $5.1 милиарда

Bacardi става втората най-голяма компания за алкохол в САЩ

Производителят разширява клиентелата си по света

Северноамериканският регион е най-големият пазар за висококачествени напитки в света и представлява 1/3 от продажбите на британската компания и почти половината от оперативната й печалба.

Diageo разширява обхвата и подобрява маркетинга на първокласни глобални марки като Johnnie Walker.

Продажбите на алкохол в САЩ достигнаха рекордните 26.2 млрд. долара през 2017 г., подхранвани от висококачествени кафяви алкохолни напитки и голямото търсене на текила и водка, посочват от Съвета за дестилирани спиртни напитки.

Според браншовата организация, която обединява компании като Diageo, Pernod Ricard и Brown-Forman, че по-високите обеми отразяват предпочитанията на милениалите към висококачествени и супер премиум смесени скоч и уиски продукти.

Купувачът Sazerac, чиито корени достигат до началото на 19 век, е независима, семейна американска компания, разположена в Луизиана. Тя притежава марки като Buffalo Trace и бърбъна Pappy Van Winkle.