И последната пречка пред създаването на новият четвърти най-голям автомобилен производител в света отпадна, след като антимонополните органи на Европейския съюз (ЕС) дадоха своето "да" за обединението между Fiat Chrysler и Peugeot. Така сделката за 38 милиарда долара вече може да бъде осъществена.

Двете компании се надяват, че "раждането" на обединената група Stellantis ще им позволи да се справят по-лесно заедно с предизвикателствата пред индустрията, свързани с навлизането на електрическите модели и глобалната пандемия.

Според съобщението на Европейската комисия (ЕК) PSA ще трябва да разшири споразумението си с японската Toyota за производството на микробуси. Също така групата ще трябва да намали трансферните цени за возилата, части за тях и други, за да отговорят на изискванията за защита на конкуренцията в ЕС.

Заедно с това новата група ще позволи на други конкуренти да ползват нейната мрежа за ремонт и поддръжка на микробуси, за да помогнат на други участници също да се разширяват на европейския пазар.

Двете компании обявиха плановете за обединяването си в края на миналата година, след като FCA и Renault се отказаха от сделка помежду си след скандала покрай бившия главен изпълнител на последната Карлос Гон.

Новата група ще оперира марките Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Maserati, Peugeot, Opel и DS. Тя ще генерира общи приходи в размер на 170 милиарда евро или 189 милиарда долара.