GlaxoSmithKline (GSK) отказа предложение на стойност £50 млрд. от Unilever за подразделението ѝ за потребителски стоки. Британската компания, позната с марки като Panadol, Voltaren и Aquafresh, казва, че офертата "фундаментално подценява" бизнеса ѝ и бъдещето му, както и че продължава с плана си за отделяне на подразделението, пише Reuters.
Unilever потвърди, че е имала интерес.
Сделка в подобен размер би била най-голямата в света от началото на пандемията. За Unilever тя би донесла подсилване на бизнеса с продукти за здраве и красота, а за GSK облекчение от инвеститорския натиск, който се увеличава през последната година.
GSK е получила общо три предложения от Unilever, като последното е било на 20 декември и е било на стойност £41,7 млрд. в налични средства и £8,3 млрд. акции. В крайна сметка бордът на директорите отхвърля предложението, тъй като смята, че то подценява бизнеса. И взема решение да продължи с плана си за отделяне на бизнеса с потребителски здравни продукти в отделна компания. Очаква се процедурата да приключи в средата на 2022 г., а подразделението да бъде листнато на борсата.
Засега не е ясно дали Unilever има намерение да представи следващо, по-високо предложение.