Платформата TikTok изглежда вече е най-апетитната хапка не само за технологичните гиганти, но и за лидери извън тази сфера. Изненадващо най-голямата търговска верига в света заяви интереса си в това да се превърне в основен акционер в китайската компания.
Американската Walmart е готова на необичайно партньорство с Microsoft, за да придобие дял в TikTok. Доскоро веригата е била част от консорциум с представители на SoftBank и Alphabet, за да наддава за платформата, твърдят запознати, цитирани от CNBC.
Според информацията целта на американския лидер в областта на търговията е да се превърне в екслузивен доставчик на услуги в онлайн търговията и в разплащанията за потребителите TikTok.
Според източниците на медията обаче американското правителство иска водещ купувач да е технологична компания, която да защитава по-добре интересите на страната в областта на националната сигурност в технологичната сфера.
От Walmart са потвърдили официално партньорството си с Microsoft в четвъртък в официално становище.
Експерти смятат, че създателят на Windows има по-голям шанс в наддаването за TikTok. Причината е, че Alphabet управлява платформата за видео съдържание YouTube и придобиването на китайския конкурент би създало условия за притеснения у антимонополните органи в САЩ.