General Atlantic и Sequoia Capital, два от основните инвеститори в китайската компания-собственик на TikTok, се опитват да са част от сделката за американския бизнес на приложението, пише The Wall Street Journal, цитирайки свои източници.
Инвестиционните компании, които притежават значителни дялове в пекинската ByteDance, са ключови двигатели на потенциална сделка за TikTok от група, включваща Oracle. Последната се появи наскоро като алтернатива на Microsoft.
Microsoft вече допусна възможността да позволи на американски инвеститори да се включат в сделката. General Atlantic и Sequoia Capital обаче се притесняват, че нямат да намерят място в нея и търсят друг технологичен партньор. Така сега те настояват бизнеса на TikTok в САЩ да отиде в ръцете на Oracle - идея, която бързо спечели и подкрепата на президента Доналд Тръмп.
В индустрията обаче има съмнения относно истинското желание на Oracle да придобие толкова нетипичен бизнес за компанията - и се спекулира дали интересът не е с цел повишаване на цената на TikTok, на която Microsoft ще придобие част от приложението. Oracle и Microsoft са конкуренти на някои пазари.
ByteDance е под натиск да продаде американския бизнес на TikTok преди края на 45-дневния срок, след който Вашингтон забранява приложението. Според източници на изданието оферти трябва да бъдат подадени до края на седмицата, а ексклузивните преговори ще започнат скоро. В същото време TikTok подаде съдебен иск, с който оспорва изпълнителната заповед на Доналд Тръмп.
Твърди се, че три групи имат интерес - Microsoft, Oracle и Twitter. Източниците казват, че Microsoft е най-напреднала в дискусиите, което може да се окаже реално предимство предвид краткия срок. Microsoft, чрез LinkedIn, има и опит в социалните мрежи.
Засега не е ясна цената, която потенциалният купувач ще плати. ByteDance изчислява американския бизнес (заедно с този в другите три страни, в които компанията има намерение да продава) на TikTok на стойност над $50 млрд. В САЩ, където потребителите "струват" най-много за рекламодателите, приложението има над 100 млн. потребители. Смята се обаче, че TikTok все още е на загуба.
Microsoft обаче не може и да свали цената твърде много, тъй като гигантът има значителен бизнес в Китай и при евтина сделка може да разгневи властта и потребителите.