Michael Kors Holdings купува италианската модна марка Gianni Versace за 1.83 млрд. евро (2.2 млрд. долара), с което американската компания за луксозни стоки ще се доближи до целта си да стане международна къща за модни марки, пише Bloomberg.
Компанията планира да увеличи продажбите на Versace до 2 млрд. долара годишно, над 2 пъти повече от сегашното ниво, разширявайки броя на магазините в световен мащаб до 300 от сегашните около 200 и ускорявайки развитието на електронната търговия.
Американската компания ще се прекръсти на Capri Holdings, за да развива своята многостранна стратегия, свързана с луксозните стоки.
"Придобиването на Versace е важен етап за нашата група. Ангажирани сме да инвестираме в растежа й", твърди изпълнителният директор на Michael Kors Джон Айдъл в изявление.
Сделката за Versace е третото милиардно придобиване, направено от Kors или основния му конкурент Tapestry от началото на миналото лятото, тъй като съперниците търсят висококачествени модни марки, които да добавят към портфейлите си.
Tapestry купи производителя на дамски чанти Kate Spade za 2.4 млрд. долара, a Kors отговори с придобиване на елитната марка обувки Jimmy Choo за 1.2 млрд. долара около 2 месеца по-късно.
Versace ще добави блясък от висшата мода, доверие и традиция към портфолиото на новия си американски собственик. Световноизвестната модна къща, основана от покойния Джани Версаче преди 40 години, възхвалява екстравагантността с бароковите си дизайни, изпълвайки модните ревюта и червените килими с брилянтните си щампи и живи цветове.
Поп култура
Макар да се гордее със значително присъствие в поп културата, Versace се мъчеше да увеличи продажбите си и да привлече нови клиенти, особено в Китай, дори когато конгломератите за луксозни стоки LVMH и Kering се състезават напред. Миналата година марката имаше приходи от 686 млн. евро и се върна на печалба, по данни на компанията.
Италианската модна марка възвърна поизгубената слава след хитовото шоу през септември 2017 г., което възроди дизайна на емблематични модели от 90-те, дело на основателя Джани Версаче, а дизайнерът Донатела Версаче влезе в ролята на водещ на традиционния моден бал Met Gala в Ню Йорк, обличайки икони на поп културата като Джиджи Хадид и Ким Кардашиан.
Новият собственик иска да повиши продажбите на аксесоари и обувки на Versace до 60% от общите продажби от настоящите 35% - амбициозна цел за компания, известна със своите готови за носене дрехи.
Michael Kors е в процес на съживяване с новата си многостранна структура, след като годините на тежки обезценки и силна конкуренция се навредиха на бизнеса й. Продажбите на Jimmy Choo бяха ключови за резултатите на Kors в последното тримесечие, а търсенето на едноименната й марка, считана за ключов търговски показател, е в застой.
Преименуваната на Capri Holdings компания планира да увеличи продажбите си до 8 млрд. долара "в дългосрочен план" от около 5 млрд. долара в момента, като придобиването на Versace разширява присъствието й извън САЩ.
Италианската марка все още се контролира от семейството на Джани - знаменитият дизайнер, убит в Маями през 1997 г. 63-годишната му сестра Донатела е творчески директор на модната къща и ще "продължи да води творческата визия на компанията", каза Айдъл. Главният изпълнителен директор Джонатан Акройд също ще запази поста си.
Семейството ще получи и 150 млн. евро от покупната цена в акции на Capri Holdings.