Чистата печалба на френския холдинг за производство на луксозни стоки LVMH (Louis Vuitton - Moet Hennessy) през първата половина на 2018 г. се увеличава с 41% в сравнение с аналогичния период на миналата година. Финансовият резултат по този показател е достигнал
3,004 милиарда евро, се казва в отчета на компанията.
Печалбата, отнесена към една акция, нараства до 5,96 евро в сравнение с 4,22 евро година по-рано.
Приходите на компанията за първите шест месеца са се увеличили с 10%, до 21,75 милиарда евро.
Най-голям дял от оборота се пада на поделението "мода и кожени изделия" - в този сегмент приходите за периода са нараснали н агодишна база с 25%, до 8,594 милиарда евро.
В същото време чистият финансов дълг на компанията е 7,359 милиарда евро, подскачайки близо два пъти в сравнение с предходната година.
"Отличните резултати за първото полугодие свидетелстват за силната привлекателност на нашите брандове и ефективността на нашите стратегии" се посочват в прессъбщението думите на председателя на съвета на директорите и основен собственик на LVMH Бернар Арно.
Най-богатият човек във Франция и един от най-богатите в Европа допълва, че всички резултати на компанията са положителни за първата половина на годината, въпреки неблагоприятната валутна среда.
Френската компания LVMH е най-големият в света производител на луксозни стоки, нейната продукция е позната под световно известните марки Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Moet & Chandon, Hennessy и други. Седалището на компанията е в Париж.