Антимонополните регулатори на ЕС започнаха разследване на сделката за придобиването на Fitbit от страна на компанията майка на Google - Alphabet. А това означава, че поне за момента плановете на технологичния гигант да доминира на пазара за преносими устройства пред конкурентите Apple и Samsung се отлага, пише Reuters.

Сделката, обет на новото разследване, възлиза на 2,1 милиарда долара.

Данните от Европейската комисия идват въпреки обещанието на Google миналия месец да не използва личните данни на потребителите на фитнес тракера за рекламни цели.

Регулаторите на ЕС посочват, че сделката ще засили още повече доминирането на Google в онлайн рекламата. Нещо повече - според ЕК обещанието на Google да не използва личните здравни данни на потребителите не е достатъчно, така че да се пренебрегнат потенциалните притеснения от сключването на сделката.

Google няма да използва здравните данни на потребителите на Fitbit

Google няма да използва здравните данни на потребителите на Fitbit

Съобщението на технологичния гигант увеличава шансовете за реализирането на сделката за $2,1 млрд.

Според ЕК данните, събрани при носенето на устройствата на китката на потребителите, изглежда са "важно предимство на пазарите за онлайн реклама".

Комисията също така заяви, че сделката ще даде голямо предимство на Google при персонализирането на рекламите чрез нейната търсачка и рекламни услуги към други онлайн страници. Това би затруднило конкуренцията и в крайна сметка може ще доведе до по-високи цени за рекламодатели и издатели.

До 9 декември Комисията ще реши дали да позволи сделката да бъде осъществена, или не.

Какво може да застраши гигантите в дигиталната реклама Facebook и Google?

Какво може да застраши гигантите в дигиталната реклама Facebook и Google?

Пазарът до голяма степен зависи от тяхната способност да овладеят бъдещите промени