Американската компания Yum Brands, която е собственик на веригата за бързо хранене KFC и пицарията Pizza Hut, води разговори с инвестиционния фонд KKR и други финансови компании за продажбата на дял от китайския си бизнес.
Щатската фирма може да се раздели с до 20% от операциите си в Китай, които са оценени на около 10 милиарда долара.
Миналия октомври Yum Brands обяви планове да отдели бизнеса си в Китай в ново дружество до края на 2016 г. Предвижда се реорганизацията да бъде най-голямата, откакто Yum се отдели от PepsiCo преди две десетилетия.
Въпреки всичко, разговорите са в ранен етап и постигането на сделка не е гарантирано.
„Продължаваме да имаме добър напредък, откакто обявихме операцията по разделянето на Yum и Yum China”, заяви говорител на компанията в изявление, цитирано от BBC.
Пазарната стойност на Yum е 32 милиарда долара, но гигантът в хранително-вкусовата промишленост получава над половината от печалбата си от бизнеса си в Китай.
Печалбата от континенталната част на азиатската страна обаче бе ударена в последните години от скандал, свързан с безопасността на хранителните продукти и включващ доставчик на месо, както и от нарастваща конкуренция.
Акциите на Yum се покачиха с близо 2% в САЩ след новината за разговорите около продажбата.