28 са постъпилите оферти за изграждането на тунел "Железница" и съседните участъци на автомагистрала Струма. Проектът е на обща стойност 250 млн. лева, съобщават от Агенция пътна инфраструктура (АПИ).

Строителните работи ще включват изграждането на тунела, който ще е с дължина около 2 км, което ще го превърне в най-дългия строен досега в България, и за пътя преди и след съоръжението.

Поръчката е разделена на 3 части, които ще се работят едновременно, за да се гарантира завършването на строителните работи по график, и да се включи в Оперативна програма "Транспорт" 2014-2020.

Така изглежда проектът за тунела

Източник: АПИ

Така изглежда проектът за тунела

Лотове 1 и 3 предвиждат изграждането на магистрален път на всеки от краищата на тунела и са на стойност от 33.5 млн. лв. и 22.1 млн. лв. Те трябва да бъдат завършени в рамките на съответно 600 дни и 660 дни.

Двата лота са привлекли общо 15 оферти от 10 консорциума и 5 самостоятелни участника. В тях участват повечето от най-големите български строителни фирми.

Лот 2, който предвижда проектирането и изграждането на самия тунел, привлече 13 оферти от 10 консорциума и 3 самостоятелни участника. Лот 2 е на стойност 194.3 млн. лв. Строителството му трябва да бъде завършено в рамките на 1060 дни.

България изгражда най-големия тунел в новата си история

България изгражда най-големия тунел в новата си история

Не е имало такъв проект от 40 години насам

Проектът се реализира с европейско финансиране по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020". Той трябва да бъде завършен до декември 2023 г., за да се спазят изискванията на програмата или България може да загуби финансирането.

Изпълнението на проекта бе забавено от отмяната на предходните две процедури по подаване на оферти за строеж на тунела заради различни нарушения.