Вероятно в близкото бъдеще Северна Америка ще изгуби лидерството си в една индустрия за трилиони долари.
Става въпрос за т.нар. дигитален пазар на туристически услуги, който включва всичко, свързано с пътешествия, което може да се извърши онлайн – от резервации на хотели и самолетни билети, до закупуване на турове до различни дестинации.
Предпоставки през 2017 г. да се превърне в новия лидер в този сектор има Азиатско-тихоокеанския регион, се посочва в доклад на eMarketer, цитиран от CNBC.
Прогнозите са, че следващата година потребителите там ще похарчат 216 милиарда долара за пътувания, а тези в Северна Америка – 200 милиарда долара. Очакванията са, че нарастването на двата пазара ще бъде със съответно 23% и 5%.
Компаниите от индустрията вече са усетили тази тенденция и се опитват да засилят присъствието си в Азия. Платформата за споделяне на домове и други недвижими имоти Airbnb инвестира в разширяването на дейността си в Индия, например.
“Големите възможности на компаниите ще бъдат именно в развиването на мобилни и онлайн туристически агенции, като те ще разширят своя пазарен дял при интернет резервациите”, коментира Крис Бандстен, който е анализатор на eMarketer.
“В Китай, в частност, нарастващият брой на туристите ще позволи на всички компании от индустрията в цял свят да се облагодетелстват от онлайн продажби”, смята експертът.