Както Money.bg писа в началото на месец август, след дълго чакане и години на километрични опашки от тирове и леки автомобили между Русе и Гюргево, строежът по изграждането на втори мост край Дунав при Русе най-после започва. Това става, след като Европейската комисия одобри предпроектното проучване на проекта по мехнизма "Свързана Европа". На този фон си задаваме въпросът какво се случва с проекта за изграждането на трети мост над Дунав?
От представителството на Европейския парламент в София заявиха за Money.bg, че трети мост над Дунав ще има най-рано през 2035 година.
Проектът е сред одобрените за финансиране по линия на военния компонент на Механизма за свързаност на Европа. Като координатор на инвестицията в документацията на Европейската комисия е записана румънската Национална административна компания за пътна инфраструктура.
В момента между страната ни северната ни съседка има само два действащи моста, които не могат да поемат натоварения трафик по протежение на 406 километровата граница по река Дунав между България и Румъния.
Източник: БГНЕС
Колко ще струва третият мост и защо проектът се бави?
След като в началото на годината проектът за изграждането на трети мост над река Дунав между България и Румъния най-накрая получи заветното "да" от Брюксел, стана ясно, че от Европейска изпълнителна агенция за климата, инфраструктурата и околната среда отпускат около 7 милиона евро за предпроектни проучвания за изграждане на нов железопътен и автомобилен мост над река Дунав между Русе и Гюргево.
Общият бюджет на проекта за проучване на трасето на новия мост е 13,7 милиона евро, като остатъкът от средствата ще се осигури от бюджетите на България и Румъния.
До момента са минали 20 години от обявяването на проекта за трети мост над Дунав, между България и Румъния. Преди цели две десетилетия двете страни започнаха реални действия за строителството на моста.
"България и Румъния подадоха съвместен проект пред Европейската комисия за предпроектно проучване на втори мост Русе - Гюргево. С това на практика стартира процесът по изграждане на втория комбиниран пътен и жп мост над Дунав при Русе", съобщиха за Money.bg от Министерство на транспорта.
Ремонтът на Дунав мост при Русе за 45 милиона лева
На 10 юли тази година започна основният ремонт на Дунав мост при Русе. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението, съобщиха от Агенция пътна инфраструктура (АПИ). На обекта ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието, а цената на ремонтните дейности възлиза на 45 милиона лева.
Строителните работи ще се извършват на 6 етапа. При първите два ще се извърши ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.
Първият мост между България и Румъния свързва Русе и Гюргево и е известен като "Мост на дружбата". Той е пуснат в експлоатация през 1954 година. Най-рано 80 години по-късно двете страни, чакащи скоро да станат пълноправни членки на Шенген, ще бъдат свързани с... три моста.