Днес (10 юли) започва основният ремонт на Дунав мост при Русе. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението, съобщиха от Агенция пътна инфраструктура (АПИ). На обекта ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието.
Строителните работи ще се извършват на 6 етапа. При първите два ще се извърши ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.
Трасето на българската територия на Дунав мост, който е част от път I-2, е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години - през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка.
Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др.
Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД "Дунав мост". Стойността на договора е 44 877 228 лева с ДДС, като средствата са от бюджета на АПИ. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни (2 години), т.е. ремонтът при трябвало да привърши през юли 2026 година. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД "Дунав мост-ПИИ-Строл". Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС.
Началото на основния ремонт на българския участък на Дунав мост между Русе и Гюргево беше обявено официално днес на място от служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова. По думите й, възобновяването на фериботната връзка между Русе и Гюргево би поела между 20 и 30% от тежкотоварния трафик, което от своя страна ще облекчи пътуването през съоръжението на леки автомобили.