Призивите от южнокорейци за бойкот на японски продукти от автомобили до бира и козметика се увеличават. Гражданите в страната настояват за отговор срещу японските ограничения за износ на три химикала използвани във високотехнологичното производство, предава South China Morning Post.
Призивите за бойкот може да нанесат тежък удари срещу туристическата индустрия в Япония, тъй като миналата година 7,5 милиона южнокорейци са посетили страната и са похарчили $5,5 милиарда.
Япония е и вторият най-важен източник на внос за Южна Корея, изоставайки само от Китай, с $54,2 милиарда. Миналата година Сеул е внесъл 40 000 японски автомобила, и не е изнесъл почти нищо обратно към Страната на изгряващото слънце.
Призивите идват, след като от 4 юли Япония обяви ограничения за износа на три химикала, както и на трансфера на производствени технологии, към Южна Корея. Износителите ще трябва да изискват разрешение за всяка пратка, което може да отнема по около 90 дни всеки път, според местните медии.
Ходът на Токио идва, след като съдът в Южна Корея нареди на японските компании да компенсират корейците, принудени да работят насилествено между 1910 и 1945 г., когато Япония управлява територията. Токио заяви, че спорът е бил решене през 1965 г. с двустранно споразумение.
Химикалите, засегнати от ограничението, се използват в производството на дисплеи и чипове. Южнокорейското правителство съобщи, че планира да инвестира $857 милиона годишно за разработката на материали, за да се справи с ограниченията. Ходът на Токио е тежък удар по Samsung и SK Hynix, които работят в областта на дисплеите и чиповете, и отговарят за голяма част от износа на Южна Корея.