Продажбите на автомобили в Китай са паднали с 13,8% през февруари спрямо същия месец година по-рано, според най-голямата асоциация на автомобилната индустрия в страната, отбелязвайки осмия пореден месец спад на най-големия автомобилен пазар в света.
Китайската асоциация на производителите на автомобили заявява, че продажбите са паднали до 1,48 милиона автомобила. Това е поредният спад след 16% през януари и 13% през декември.
Продажбите на нови електрокарите, за разлика от тях, са нараснали с 53,6% на годишна база през февруари.
Данните за спада идват, в момент когато Китай планира милиарди долари от данъчни облекчения и разходи за инфраструктура, за да подкрепи икономиката си, която се развива с най-бавните темпове от близо 30 години поради по-ограниченото вътрешно търсене и търговска война със САЩ.
Сега правителството се опитва да убеди потребителите да харчат и обеща субсидии за увеличаване на продажбите на някои превозни средства в селските райони, както и за продажбата на нови електрокари.
Досега картината на продажбите за някои китайски автомобилни производители е смесена, като Great Wall отчита ръст от 18% за февруари, докато Geely Automobile Holdings отчита спад от 24%.
Директори на индустрията заявяват също, че продажбите на автомобили в Китай през януари и февруари са засегнати от празника на лунната Нова година, около който потребителите често се въздържат от решения за закупуване на автомобили.
Датите на празника се променят ежегодно. Тази година тя се проведе през първата седмица на февруари.