Данните за индексите намениджърските поръчки от Китай показват, че през март бизнесът в страната започна да се възстановява. При производството той достигна 50,8 пункта, под очакванията на анализаторите, но все още в територия на растеж, а при непроизводствените отрасли - 53,2.

За да проверят дали тези стойности отговарят на динамиките в други свързани отрасли на икономиката, от Zero Hedge анализират как се представят сектори като енергетиката, в частност използваните за производство на електроенергия въглища, транспорт и други. Ето какво показват данните им.

Най-доброто възстановяване се наблюдава в сферата на енергетиката, която през седмицата, завършваща на 20 март, е била на 100% от миналогодишния си капацитет, сочи информация на Goldman Sachs. Самото производство е на около 70% от капацитета си, а секторът на недвижимите имоти - на 80% от него.

Китайските авиокомпании предлагат безумно евтини оферти, за да си върнат обратно пътуващите

Китайските авиокомпании предлагат безумно евтини оферти, за да си върнат обратно пътуващите

Със загуба $5,6 млрд. в сектора за първото тримесечие, страната предприема първи стъпки към възстановяване

Значително по-слабо се представят отрасли като хотелиерството и ресторантьорството обаче (50%), транспортът (60%) и строителството (65%). Очаквано, най-драматичният удар към средата на миналия месец е понесен от спортните и културни събития, които са под 10% от равнището си спрямо същия период на 2019 г.

От изданието обаче използват и други, по-конкретни измерители. Данните за дневното потребление на въглища от топлоелектрическите централи към края на април показват, че то е идентично с равнището си от миналата година, когато обаче по това време изпитваше лек спад.

При транспортът обаче нещата са по-мрачни. Докато натоварването на местните компании към 20 април е било около 70% спрямо 85% през миналата година, международният транспорт е около 20%, т.е. сривът в отрасъла между 4 и 5 пъти. Същевременно броят на превозените пътници в метрата е с над 30% спад спрямо година по-рано. Най-тежкият удар за него беше в разгара на епидемията, непосредствено след Китайската Нова година.

Тръмп: Китай ще плати репарации от $160 милиарда на САЩ заради коронавируса

Тръмп: Китай ще плати репарации от $160 милиарда на САЩ заради коронавируса

Президентът на САЩ каза по време на пресконференция, че сериозно се разглеждат вариантите как да се случи това

След като достигнаха най-ниската си стойност през февруари, когато превозените контейнери през пристанищата се сринаха със 17% на годишна основа, те се възстановиха в известна степен, но все още са с 5% по-ниски от същия период на миналата година. Засега от China Ports & Harbour Association все още не са публикували данни за средни обеми на вноса и износа.

По отношение на броя на фалитите, той е нараснал с поне 2,5 пъти спрямо както 2019 г., така и 2018 г. "В заключение, официалните данни за индекса на мениджърските поръчки на Китай са толкова точни, колкото и за болните от коронавирус", посочват иронично от ZeroHedge.