Румъния ще преразпредели финансирането от €360 милиона по програмата Resilience Facility (PNRR), която беше определена за закупуването на влакове, задвижвани с водород. Вместо това, парите ще бъдат пренасочени за изграждането на магистрали, съобщи румънският премиер Марсел Чолаку, цитиран от Economedia.ro.

Снимка 518683

Източник: iStock

Северната ни съседка обмисляше закупуването на 12 влака, задвижвани от H2, за да ги използва по неелектрифицираните маршрути на страната. Степента на електрификация на румънската железопътна мрежа е само 20% - най-ниската в Европейския съюз, с изключение на балтийските държави.

Румъния закупува водородни влакове по договор за €170 милиона

Румъния закупува водородни влакове по договор за €170 милиона

Първоначално броят им е 12

Премиерът Чолаку заяви, че Румъния е провела три последователни търга, но така и нито един производител не се е появил.

"Ще имаме предоговаряне на използването на парите от Resilience Facility. Виждали ли сте в Европа, в света някакъв водороден влак? Министърът на транспорта Сорин Гриндеану проведе търга три пъти. Никой не се появи. Защо? Защото на този етап няма как да имаме водороден влак", коментира Чолаку след среща с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

В края на май тази година местното Министерство на транспорта отмени третия търг за закупуването на 12 водородни влака, тъй като не получи нито една оферта от производители. Първият срок за подаване на документи беше определен за 26 януари, след което беше отлаган неколкократно.

Нов водородно-електрически влак за €14 милиона ще се движи по жп релсите на Испания

Нов водородно-електрически влак за €14 милиона ще се движи по жп релсите на Испания

Машината ще черпи ток и от въздушни електропроводи