Консорциумът FCH2RAIL започна втория си тест на своя нов прототип на водородно-електрически влак, съобщава International Rail Journal. Иновативната машина ще бъде тествана на високопланинската линия между Торалба и Сория в испанския регион Кастилия и Леон. През пролетта влакът беше успешно тестван на стръмния склон между Сарагоса (височина 243 м над морското равнище) и пиренейското село Канфранк (1195 м).

Предстоящото второ изпитание ще бъде извършено изцяло на надморска височина между 1079 м и 1061 м по протежение на 94 км участък от линията, за да се тества допълнително работата на влака и да се симулират различни търговски услуги.

Снимка 506628

Източник: Siemens

Новият влак е преработен Class 463 Civia EMU от испанския производител CAF. Той е доставен от държавния оператор Renfe, работи с водородни горивни клетки и батерии, произвеждайки електричество от електролизата на бордовия водород и кислород, извлечен от въздуха. Водата е единственият страничен продукт. Освен това, влакът да черпи ток от въздушни електропроводи.

В допълнение към Adif, CAF и Renfe, консорциумът FCH2RAIL се състои още от Германския аерокосмически център (DLR), Toyota, CNH2, Infrastructure Portugal (IP) и Stemmann-Technik.

Проектът на стойност €14 милиона се финансира основно от агенцията за партньорство за чист водород на Европейската комисия (преди FCH2 JU) и е планиран да продължи до следващата година, когато влакът вероятно ще тръгне по жп релсите на Испания.

Най-бързият в света водороден влак потегля в Китай

Най-бързият в света водороден влак потегля. Ето къде

Той развива скорост от 160 км/ч