Една огромна част от потребителите в ЕС предпочитат да поправят повредена стока, вместо да си купят нова. В процентно отношение това прави общо 77 на сто, сочи проучване на Евробарометър, представено от Европейския парламент (ЕП).
Така масово европейците се опитват да ремонтират счупена техника, но въпреки това им се е наложило да заменят продуктите.
"Трябва да възстановим възможността за поправка на всички продукти, които излизат на пазара. Трябва да направим така, че батериите вече да не са залепени за продукта, а са закачени по начин, който да не налага изхвърлянето на телефона, когато батерията е развалена ", посочва докладчикът по темата Паскал Дюран (Зелените/ЕСА, Франция) по време на пленарна сесия на ЕП. Според него потребителите трябва да имат яснота колко трае един продукт и как може да бъде поправена конкретната стока.
Идеята се корени в това, че е необходимо ЕК, държавите членки и производителите да предприемат конкретни мерки, за да се гарантира на потребителите достъп до висококачествени и подлежащи на поправка и модернизиране уреди.
ЕП от своя страна настоява за по-дълготрайни и лесни за поправяне стоки, както и призовава да се разгледат възможности за въвеждане на европейски етикет, който да обхваща дълготрайност, екопроектиране и подобряване.