България е подготвила проект за финансиране на нови 10 км метро в София и поне 9 метростанции за следващия програмен период до 2027 г., съобщи в Брюксел д-р Ангел Джоргов, зам.-директор на управление "Инвестиционна дейност" в "Метрополитен" ЕАД.

Три от тях ще бъдат по бул. "Владимир Вазов", а останалите шест за отклонението на лъча при ж. к. "Гео Милев" до "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе" в близост до The Mall.

Както вече е известно, планира се работата по тях да започне през 2021 година, а изграждането да отнеме около четири години.

Проекти има и за още две метростанции в ж.к. "Люлин" до Околовръстното шосе. Изграждането им ще се случи заедно с разширяване на бул. "Царица Йоана", но Джоргов подчерта, че финансирането им е далеч от сигурно.

Планира се, както е известно, и разширение на линията от "Бизнес парка" в ж. к. "Младост" до Симеоновския лифт.

Метрото до "Слатина" тръгва до 2025 г.

Метрото до "Слатина" тръгва до 2025 г.

Проектът върви в срок и до първото полугодие на 2020 ще са готови и станциите до Горна Баня

Спестено време и емисии

270 хиляди часа дневно ще бъдат спестени на столичани до 2027 година благодарение на изграждането на трите метро лъча в София, сочи прогноза на "Метрополитен". Към 2016 г. се изчислява, че подземната железница пести по 115 хил. часа дневно.

Очаква се до 2027 г. метрото да достигне 67 км от 40 км през 2016 г. С 90 хил. тона пък ще бъдат намалени вредните емисии в София.

От думите на Джоргов стана ясно, че строежът на третата линия върви в срок и метростанциите между бул. "Владимир Вазов" до ж.к. "Красно село" ще бъдат отворени до есента на 2019 г. Към момента те са готови на 80%. Общо в проекта са вложени €398,18 милиона, от които €273,52 милиона от европейските фондове.

От представянето стана ясно още, че средната скорост на движение на метрото в София е 38 км/ч в час пик, докато за автомобилите тази скорост е до 24 км/ч. Подземните железници превозват до 30 хил. души на час.