Danone, най-големият производител на йорурт в света, ще съкрати до 2 000 работни места, или 2% от общия брой на служителите, в опит да пести €1 млрд. годишно и да се върне към печалба насред пандемията, пише Bloomberg.

Компанията подготвя и преместване на множеството централи, които управляват различните бизнеси, по-близо до основните си операции в Париж. Досега Danone следваше стратегия, в рамките на която организацията се концентрираше продуктовите категории, а не върху географските зони. Конкуренти като Nestle отдавна следват регионалната стратегия. Danone сега има централи в различни точки на света, включително Амстердам и Сингапур.

Общите разходи по промените ще достигнат €1,4 млрд. между 2021 и 2023 г., а след това ще носят по €1 млрд годишно спестени разходи. През 2022 г. оперативният марж трябва да надхвърли 15%.

Акциите на компанията паднаха с 29% тази година.

Danone готви продажба на част от бизнеса си

Производителят на "Активиа" и "Данонино" готви за продажба част от бизнеса си

Това е потвърдил главният изпълнителен директор на групата