Facebook и Ray-Ban представиха общото си сътрудничеството в изработката на смарт очила под името Ray-Ban Stories, предават световните медии. Слънчевите очила разполагат с двойно интегрирана 5-мегапикселова камера за заснемане на снимки и видео, отворени високоговорители за звук и три-микрофонен аудио масив за предаване на глас и звук за разговори и видео.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг и Роко Басилико от Ray-Ban представиха новите очила, които могат да се използват с лещи за слънце, лещи с лекарска рецепта за диоптер, с поляризирани, преходи и прозрачни лещи. Очилата, които използват оптимизиран процесор Snapdragon тежат само 5 грама повече от стандартните очила Wayfarer.
"Ние сме изключително горди да развием така портфолиото на Ray-Ban с нашите партньори от Facebook", заяви Базилико, който е главен изпълнителен директор на компанията майка на Ray-Ban - EssilorLuxottica.
"Това е изключително иновативен продукт, който доказва, че потребителите не трябва да избират между технологии и мода -те могат да останат свързани и същевременно да носят любимия си стил на Ray-Ban", допълни той.
Очилата се рекламират като помагащи на хората да живеят без непрестанния обектив на телефона им с камера. Снимките и видеоклиповете могат да бъдат заснети с едно натискане на бутон или чрез гласови команди с Facebook Assistant. А кадрите могат да бъдат редактирани чрез приложението Facebook View и качени във всяко социално приложение, съхранено на телефона, включително приложения извън Facebook, като TikTok.
"Чрез това партньорство ние успяхме да постигнем както стил, така и съдържание по начин, който да надскочи очакванията за смарт очила", коментира Андрю Босуърт, който е вицепрезидент на Facebook Reality Labs .
Очилата се предлагат за 329 евро в магазините на Ray-Ban и от сайта на компанията от 9 септември в Ирландия, Великобритания, Италия, Австралия и Канада, както и от избрани търговци на дребно.