Китайската компания Huawei е съвсем близо до завземането на втората позиция от технологичния гигант Apple при доставките на мобилни телефони, сочи последният доклад на Strategy Analytics.

През второто тримесечие на годината китайците са продали 38.4 милиона смартфона - едва 2.6 милиона по-малко от Apple. Така пазарният дял на Huawei достига 10.7% от 9.4% през предходния период. Гигантът от Купертино губи 0.4 пункта и слиза до 11.4%.

Стопената разлика може да бъде обяснена с традиционното вече забавяне на продажбите на iPhone в последните месеци преди представянето на новия модел. Очаква се през септември Apple да представи три модела - юбилейният 8, както и двата обновени наследници на 7 и 7 Plus.

И тъй като продажбите на новите телефони със сигурност ще започнат съвсем в края на третото тримесечие на годината, а за юбилейния - може би и в началото на четвъртото, няма да бъде изненада, ако в края на настоящия период Huawei е взела второто място.

На първа позиция остава Samsung. Корейската компания е доставила 79.5 милиона смартфона, радвайки се на възстановен интерес след фиаското с гърмящата батерия на модела Note 8. Компанията отчита 22.1% пазарен дял.

През отчетения период доставките на смартфони в световен мащаб са се увеличили с 5.5% спрямо миналата година, достигайки 360 милиона.

Най-голям ръст записва китайската Xiaomi - 58%. Компанията обаче е популярна основно в Поднебесната империя и Индия и общият й пазарен дял достига малко над 6%.

Стратегията на Huawei да се пребори за първото място на пазара на смартфони

Стратегията на Huawei да се пребори за първото място на пазара на смартфони

Китайската компания иска да изпревари Apple и Samsung през следващите години