От ръководството на китайският технологичен производител Huawei неведнъж са казвали, че имат смела амбиция - да се превърнат в компания номер 1 на пазара на смартфони. Ръководителят на отдела за мобилни устройства Ричард Ю ракзазва пред CNBC каква стратегия следва дружеството за изпълнение на това.

След като вече завладя пазара в Китай Huawei иска да продава на по-богати клиенти и да се изправи очи в очи с Apple и Samsung.

"Ние сме фокусирани повече върху развитите, отколкото върху развиващите се държави", споделя той в интервюто. "Причината за това е, че в бъдеще те би трябвало да имат по-мощни икономики и съответно по-голямо потребление", допълва Ю.

"Всички знаят, че печалбата идва от по-високото ниво, по-ниското не гарантира такава, а при средното маржовете са малки. Да бъда честен, ние не сме заинтересовани в ниския клас", посочва мениджърът на компанията.

Освен, че е водещ производител на вторият най-голям пазар в света, Huawei от миналата година е трети в глобален мащаб след Apple и Samsung. Фирмата държи една десета от пазара.

По отношение на приходите обаче китайският конкурент все още остава далеч зад американският и корейският лидер. Освен това експерти посочват, че компанията се справя слабо на ключови пазари, като Индонезия и Индия.

И все пак успехът на Huawei е впечатляващ - продажбите на фирмата за първата половина на годината са нараснали с 32,2% до 105,4 милиарда юана или 15,6 милиарда долара. Само доставките на смартфони са се увеличили с 20,3 на сто до 73 милиона броя.