Корейският технологичен производител Samsung планира да преразгледа стратегията си относно бизнеса си със смартфони. От ръководството на компанията обмислят възможността да заложат повече на модели от средния ценови клас с цел да привлекат повече млади клиенти.

Това е потвърдил главният изпълнителен директор на Samsung Ди Джей Кох пред CNBC.

По неговите думи основно промените ще са свързани с А серията на корайския гигант, като идеята е по този начин компанията да успее да преодолее забавянето на продажбите в сегмента.

Вместо да насочат усилията си към предлагането на все по-нови технологии с флагманите си Galaxy S и Note, от Samsung ще се стремят да предложат тези новости при по-евтините си модели. Първият такъв смартфон ще се появи по-късно тази година.

Кох посочва, че т.нар. милениали или поколението, родено след 80-те години и достигнало зрялост след 2000 година, ще бъдат във фокуса на ръководения от него технологичен лидер.

"Ние ще се фокусираме сериозно върху милениалите, които не могат да си позволят флагмани. Но как можем да осигурим смислени иновации за младите хора? Именно това е причината, заради която ще се опитаме да променим устройствата си от средния клас", обяснява той.

Тази стъпка идва на фона на забавяне на глобалния пазар, като Samsung е една от компаниите, за които натискът е най-голям.

През второто тримесечие на годината продажбите на смартфони на компанията са паднали с 20% на годишна база. Заедно с това производителят отчете по-слаби от очакваното продажби на новия си флагман Galaxy S9.

В същото време китайските конкуренти Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi набират скорост, като предлагат широка гама от нови технологии със значително по-евтините си устройства.