Sony пусна премиум смартфон с най-новата технология на екрана и сериозно подобрена камера. Xperia XZ3 е първото устройство на японския гигант с органичен диод, излъчващ светлина или OLED дисплей, същият като този на iPhone X на Apple.

Смартфонът използва същата технология като тази в серията премиум телевизори на Sony - Bravia. Устройството беше представено на изложението за потребителска електроника IFA в Берлин, Германия, разказва CNBC.

Xperia XZ3 разполага с 6-инчов OLED дисплей, 19-мегапикселова основна камера и 13-мегапикселова селфи камера.

OLED екраните са по-енергийно ефективни и позволяват на устройството да показва по-ярки и контрастни цветове.

Sony възлага големи надежди на Xperia XZ3 да възроди закъсалия й бизнес със смартфони, който отчете оперативна загуба през годината, приключваща на 31 март, спрямо предходната финансова година. Компанията отдаде спада на намаляващите доставки на смартфони.

Японският гигант се опитва да отслаби мобилния си портфейл в полза на печалбата спрямо обемите, но се изправя пред нарастващата конкуренция от играчи като Huawei в средния до висок клас и Apple и Samsung във високия сегмент на пазара.

Sony държи само 0.6% от световния пазарен дял на смартфони през второто тримесечие на 2018 г., сочат данните на Counterpoint Research, спадайки от 1% през същия период на миналата година.

Технологичният гигант залага на бързо развиващите се области на бизнеса си, като PlayStation и сензорите за изображения, за да компенсира спада в мобилните устройства.

С Xperia XZ3, японската компания се съсредоточава върху областите, където обичайно е най-силна - качество на камерата и екрана.

Подобно на флагманите на останалите водещи производители, камерата на смартфона може да записва видео в 4K, което е 4 пъти по-добра от стандартната висока разделителна способност (HD).

Устройството използва най-новата версия на операционната система Android на Google.

За да привлече все по-нарастващата аудитория за мобилни игри, Sony предлага цифрово изтегляне на Call of Duty: Black Ops за хора, които предварително поръчат устройството.

Според анализатори обаче Xperia XZ3 едва ли ще увеличи дела на Sony на пазара на смартфони.

"Делът им на премиум пазара спадна, тъй като Япония е единственият пазар, в който Sony продава достатъчно от своите премиум телефони. Япония като цяло допринася за повече от половината продажби на смартфони на Sony и над 40% от обемите.

Така че новият флагман има по-добри предпоставки за успех на своя вътрешен пазар, отколкото извън Япония", заяви пред CNBC Нийл Шейхи, директор на изследването в Counterpoint Research.

"Sony се е свила значително по отношение на операциите и географския фокус, което за съжаление не дават на новия й флагман много възможности да пребори конкурентите", добави той.