Френската компания Alstom представи първия по рода си пътнически влак, задвижван изцяло от водород, тази седмица на берлинското изложение InnoTrans.

Водородният влак ще бъде пуснат в експлоатация по пътническа ЖП линия в Долна Саксония. Той ще започне редовното си движение по линията от декември 2017 година.

След две години разработване влакът, именуван „Coradia iLint“, предлага нулево-емисийна алтернатива на съществуващия състав от дизелови влакове – благодарение на монтиран на покрива резервоар с водородно гориво, пише GreenTech.bg.

Водородният влак е по своята същност електрически. Той работи с резервоар с водородно гориво на покрива си, който захранва горивни клетки за производство на електричество. Този влак, както и други подобни на него, които се очаква да се появят в бъдеще, са част от мащабно усилие за намаляване на емисиите на парникови газове от транспорта. „Coradia iLint“ ще бъде първият по рода си влак за превоз на пътници по протежение на железопътна линия – повечето други нововъведения във водородната технология са фокусирани върху товарния транспорт.

Благодарение на своя електрически двигател, „Coradia iLint“ е много по-тих от традиционните дизелови влакове. В действителност, дори при неговата максимална скорост от 140 км/ч, единственият звук, който пътниците ще чуват, ще идва от движението на колелата и съпротивлението на въздуха.

Въпреки че водородният влак засега изглежда доста по-скъпа технология – в сравнение със съществуващите дизелови модели – властите в други части на Германия, както и в Холандия, Дания и Норвегия имат все по-голям интерес към пускането на влакове нулеви вредни емисии  по редовните линии, които обслужват.