Компанията-майка на Facebook-Meta Platforms, иска да таксува европейците с около €10 на месец за премиум месечни абонаменти, ако те не искат платформите да използват тяхната цифрова дейност за реклами, предава Reuters.

Предложението на Meta е за навигиране в правилата на ЕС, които заплашват да ограничат способността на компанията да показва на потребителите персонализирани реклами, без първо да поиска съгласието на потребителя.

Така се губи един основния източник на приходи, поради което идва и нуждата от платен абонамент.

Meta прекратява договори с основен свой посредник за онлайн рекламата в Източна Европа

Facebook прекратява свои договори с посредник, който го представлява и у нас

Промяната вече е потвърдена за 2 пазара

Компанията-майка на Facebook нарича новия план SNA или абонамент без реклами. Той трябва да даде на потребителите избор между това да продължат да имат безплатен достъп до Instagram и Facebook с персонализирани реклами или да плащат за версии на услугите без никакви реклами.

Снимка 595332

Източник: GettyImages

Премиум абонаментът е предназначен да сложи край на опасенията, които ЕС има за поверителността да данните и рекламите.

От Meta водят активна битка с европейските регулатори заради предполагаеми нарушения на поверителността, свързана с нейните услуги. Преобладаващата част от критиките са свързани именно с таргетирането на реклами и неправомерния трансфер на данни.

Наскоро Комисията за защита на данните на Ирландия глоби компанията на Марк Зукърбърг с $1,3 милиарда. Причина за голямата глоба е споделянето на информация за европейски потребители със сървъри в САЩ.

Meta изгражда AI модел, съперник на най-мощния до момента

Meta изгражда AI модел, съперник на най-мощния до момента

Компанията изгражда и центрове за данни, необходими за създаването на система от такова високо ниво