През 2021 г. разходите на потребителите за приложения в интернет са нараснали в световен мащаб с 25%, а изтеглянията на приложения - с 8%, като данните са 11-те месеца. Най-популярни в света се оказаха различните видео услуги. Потребителите са изтегляли най-много видео редактора CapCut, а са похарчили най-много средства в YouTube.
Както броят на изтеглянията на приложения, така и разходите на потребителите в тях показаха значителен ръст от януари до ноември 2021 година.
Броят на изтеглянията нарасна с 8%, достигайки 140 милиарда броя. Още по-съществено нараснаха разходите на потребителите за мобилни приложения - с 25%, до рекордните $135 милиарда. Тези данни публикува аналитичната компания App Annie, която представи доклад за Пазара на мобилни приложения през 2021 г., пише "Комерсант".
Индия се превърна в лидер по брой изтегляния на мобилни приложения, като нейният дял представлява около 20% от всички изтегляния. В "класацията" по брой изтегляния следват САЩ (9%) и Бразилия (8%). Ползвателите на джаджи на iOS, както и преди, харчат повече от потребителите на Android - на iOS се падат 65% от всички разходи в приложения.
Сред приложенията, първото място по брой изтегляния за 11-те месеца на 2021 г. зае видео редакторът CapCut. Следват две индийски приложения: видео услугата MX TakaTak и приложението за онлайн търговия Meesho. Telegram също е в топ 10 по брой изтегляния.
Като цяло, ако се съди по броя на изтеглянията, сред потребителите са популярни VPN услугите (има две от тях в топ 10 - VPN Master и NightOwl VPN) и услугите, свързани със създаването и излъчването на видеоклипове (освен CapCut и MX TakaTak, в топ 10 влизат и още две такива услуги - Moj и SnackVideo).
По отношение на потребителските разходи YouTube е лидер, а в топ 5 влиза и видео услугата TikTok, услугите за стрийминг на видео Disney+ и HBO Max, както и японската услуга за абонамент Piccoma.
Първите места по брой месечни активни потребители се заемат от Telegram, Instagram, Zoom и TikTok и мобилната версия на Microsoft Office.