През 2021 г. разходите на потребителите за приложения в интернет са нараснали в световен мащаб с 25%, а изтеглянията на приложения - с 8%, като данните са 11-те месеца. Най-популярни в света се оказаха различните видео услуги. Потребителите са изтегляли най-много видео редактора CapCut, а са похарчили най-много средства в YouTube.

Както броят на изтеглянията на приложения, така и разходите на потребителите в тях показаха значителен ръст от януари до ноември 2021 година.

Броят на изтеглянията нарасна с 8%, достигайки 140 милиарда броя. Още по-съществено нараснаха разходите на потребителите за мобилни приложения - с 25%, до рекордните $135 милиарда. Тези данни публикува аналитичната компания App Annie, която представи доклад за Пазара на мобилни приложения през 2021 г., пише "Комерсант".

Индия се превърна в лидер по брой изтегляния на мобилни приложения, като нейният дял представлява около 20% от всички изтегляния. В "класацията" по брой изтегляния следват САЩ (9%) и Бразилия (8%). Ползвателите на джаджи на iOS, както и преди, харчат повече от потребителите на Android - на iOS се падат 65% от всички разходи в приложения.

Сред приложенията, първото място по брой изтегляния за 11-те месеца на 2021 г. зае видео редакторът CapCut. Следват две индийски приложения: видео услугата MX TakaTak и приложението за онлайн търговия Meesho. Telegram също е в топ 10 по брой изтегляния.

Като цяло, ако се съди по броя на изтеглянията, сред потребителите са популярни VPN услугите (има две от тях в топ 10 - VPN Master и NightOwl VPN) и услугите, свързани със създаването и излъчването на видеоклипове (освен CapCut и MX TakaTak, в топ 10 влизат и още две такива услуги - Moj и SnackVideo).

По отношение на потребителските разходи YouTube е лидер, а в топ 5 влиза и видео услугата TikTok, услугите за стрийминг на видео Disney+ и HBO Max, както и японската услуга за абонамент Piccoma.

Проектът Starlink на Илон Мъск ще предлага интернет със скоростта на светлината

Проектът Starlink на Илон Мъск ще предлага интернет със скоростта на светлината

Aмбициoзнoтo нaчинaниe нa милиapдepa нaбpa бъpзo пoпyляpнocт и вeчe имa ĸлиeнти в 14 държави, ĸoитo ca плaтили зa дocтъп дo ycлyгaтa

Първите места по брой месечни активни потребители се заемат от Telegram, Instagram, Zoom и TikTok и мобилната версия на Microsoft Office.