Степента на използване на потребителите на мобилен интернет надхвърли повече от половината от световното население за първи път по време на пандемията. В резултат на това икономиката на мобилните данни все още се разширява, с нарастването на покупките, извършвани чрез мобилни приложения, пише Daily Sabah.

Пазарът на мобилни приложения продължава да расте успоредно с развитието на технологиите. Ясин Каплан, основателят на Digital Marketing School, прогнозира, че този пазар ще надхвърли 614 милиарда долара до 2026 г., като покупките в приложенията ще бъдат основният модел за приходи.

Каплан посочва, че 97% от приложенията в Google Play и 94% в App Store се изтеглят безплатно, подчертавайки важността на дигиталните маркетингови стратегии за увеличаване на ангажираността на потребителите.

Google Play носи $11,2 млрд. приходи на компанията

Google Play носи $11,2 млрд. приходи на компанията

За първи път стават ясни резултатите на магазина за приложения

"Има важни стратегии за дигитален маркетинг, които да се използват повече от потребителите. Като Digital Marketing School, ние прилагаме тези стратегии към нашите клиенти на мобилни приложения и им позволяваме да достигнат до по-висока аудитория чрез намаляване на разходите", отбелязва той.

Пазарът на мобилни приложения, който се превърна в един от най-големите сектори по приходи, завърши 2022 г. с приходи от 451 милиарда долара

Според много проучвания пазарът на мобилни приложения се очаква да се увеличи още през следващите години. Както прогнозира Каплан, той може да надхвърли 614 милиарда долара до 2026 година.

Тъй като използването на мобилни устройства продължава да се увеличава, нови технологични концепции като метавселена, NFC и изкуствен интелект навлизат в живота ни и много експерти вярва, че пазарът на мобилни приложения също ще се развива и ще се адаптира към тези нови технологии.

Каплан отбелязва, че разходите за приложения в App Store са по-скъпи, отколкото при Android, подчертавайки важността на дигиталните маркетингови стратегии за увеличаване на ангажираността на потребителите.

3,8 милиона активни приложения съществуват само в Google Play. От тези приложения 85% са налични приложения, а 15% (537 000) са игри. На този фон приблизително 97% от 3,2 милиона приложения, които се състоят от онлайн магазини, сайтове за електронна търговия и новини, могат да бъдат изтеглени безплатно от Google Play.

От друга страна, в App Store има 1,7 милиона приложения, като 1,5 милиона не са свързани с игри. 216 000 са приложения за игри. Около 96% от тези приложения също могат да бъдат изтеглени безплатно.

Google и Apple бяха разпитани за злоупотреби с AppStore и Google Play

Google и Apple бяха разпитани за злоупотреби с AppStore и Google Play

Сенатът проверява дали те не таксуват неправомерно конкурентни приложения