Социалната мрежа Twitter вече ще разрешава по-дълги съобщения на потребителите си. Американската компания ще тества туитове от 280 символа - 2 пъти по-дълги от досега разрешените 140.

Увеличението до 280 знака ще се провежда експериментално за неопределено време на всички езици, с изключение на китайски, японски и корейски, съобщават от Twitter. Все още не е ясно колко потребители на социалната мрежа ще могат да се възползват от него.

Компанията няма да се откаже от идеята си за кратки съобщения, но проучва дали настоящото ограничение от 140 знака не пречи на потребителите да се изразяват достатъчно лесно, което би навредило на популярността на услугата.

"Опитвайки се да натъпчем мислите си в туит - всички сме го правили и това е трудно", споделя Ализа Росен, мениджър проекти в Twitter. Мнението й споделя и старшият софтуерен инженер в компанията Икухиро Ихара.

Но те признават, че някои потребители могат да имат "емоционална привързаност" към сегашното ограничение.

По-високият лимит е вдъхновен от начина, по който хората използват Twitter, когато пишат на китайски, японски и корейски, съобщиха от компанията.

Символите в тези езици често изразяват повече от латинските букви, което означава, че тези потребители вече се възползват от по-висока граница. Освен това те по-често използват Twitter.

"На всички пазари, където хората не трябва да ограничават мислите си в 140 знака и всъщност имат някаква свобода, виждаме повече хора да туитват", посочват двамата служители.

Досегашното ограничение от 140 знака произлиза от използването на SMS текстови съобщения. Основателите на Twitter, включително изпълнителният директор Джак Дорси, искаха граница да бъде точно под ограничението от 160 символа, което важи за SMS-ите.

Въпреки че социалната мрежа редовно присъства в медиите, особено предвид честото използване от президента на САЩ Доналд Тръмп, Twitter има сериозни финансови затруднения. През второто тримесечие на 2017 г. тя отчита 116 млн. долара загуба и нулев ръст на потребителската й база от 328 млн. души. За сравнение основният й конкурент Facebook има 2 млрд. потребители.