Интернет вече е неизменна част от ежедневието ни. В резултат рекламодателите се надпреварват кой ще събере повече информация за потребителите и ще успее да привлече вниманието им.

Остава обаче един въпрос, на който липсва конкретен отговор: "Защо използваме интернет?". Все още не е ясно защо точно дадено съдържание успява да се превърне в хит сред потребителите на глобалната мрежа и какво ги мотивира да търсят конкретна информация.

От американската компания за интернет услуги AOL се опитват да внесат повече яснота по темата. В свой доклад те категоризират причините за ползване на глобалната мрежа на база на анкета, в която са се включили 55 000 души.

Ето и кои са категориите според проучването, които са обособени спрямо какво точно съдържание търсят хората. Те са подредени в зависимост от това, което потребителите търсят най-много.

1. Вдъхновение - 20%

Търсят нови и интересни идеи или искат да изпробват нещо различно.

2. Да се чувстват добре - 19%

Използват интернет за подобряване на настроението и разпускане.

3. Да бъдат в час с това какво се случва наоколо - 17%

Искат да бъдат информирани за темите, които интересуват обществото и са важни за него.

4. Забавление - 15%

Използват интернет за почивка между задачите за вършене.

5. Въпрос - 9%

Търсят отговор на даден въпрос или съвет.

6. Да бъдат в крак - 8%

Искат да бъдат информирани за теми, които ги интересуват и са важни за професията, хобитата им или начина на живот.

7. Връзка - 7%

Искат да се чувстват част от някаква общност и да намерят съмишленици.

8. Комфорт - 6%

Търсят подкрепа.