Технологичните гиганти Apple и Amazon се готвят да инвестират в Саудитска Арабия. Двете компании са в напреднали преговори с властите в Рияд, уточнявайки параметрите на бъдещите вложения, съобщава Reuters.
Apple и Amazon вече продават продуктите си в кралството чрез трети лица, но и те, и другите световни технологични гиганти все още нямат пряко присъствие в близкоизточната държава.
Преговорите между Apple и властите в Рияд трябва да приключат успешно през февруари 2018 г., а първият магазин за търговия на дребно се очаква да отвори врати през 2019 г.
Разговорите с Amazon са на по-ранен етап и все още не е определена конкретна дата за инвестиционните планове, съобщават източници на агенцията.
Компанията на Джеф Безос преговаря чрез облачния й бизнес Amazon Web Services. Евентуалното й включване ще засили конкуренция на саудитския пазар, който в момента е доминиран от по-малки местни доставчици като STC и Mobily.
"Навлизането на Amazon на саудитския пазар ще бъде двигател на сериозна промяна", каза Сам Блатейс, който оглавява базираната в Дубай технологична консултска фирма MENA Catalysts.
Включването на двата технологични гиганта допълва реформите на амбициозния принц Мохамед и дава възможност на компаниите да стъпят на млад и сравнително богат пазар, който вече се гордее с едни от най-високите нива на употреба на интернет и смартфони в света.
Около 70% от населението в кралството е под 30 години и често е залепено за социални медии.
Apple е втората най-продавана марка смартфони в Саудитска Арабия след Samsung. Amazon пък продава продуктите си чрез дубайския онлайн търговец Souq.com, който придоби по-рано през 2017 г.
"Много технологични мултинационални компании в Саудитска Арабия са или продавачи на саудитското правителство, или в случая на Uber, са се възползвали от значителна саудитска инвестиция", посочва Блатейс.