Пловдивската компания "Димитър Маджаров" инвестира над 500 000 евро в изцяло нова линия за производство на прясно мляко, както и за автоматизирана българска линия за бутилиране. 60% от вложенията са собствени средства, а останалите - субсидия по европейска програма за развитие на селските райони.

Инвестицията в новата линия продукти е направена въпреки сериозните последствия от коронавируса за ХоРеКа канала. Българският пазар на млечни продукти е малък, но с конкуренция от над 200 мандри.

През 2021 г. германски производител на млечни продукти прекрати дейността си в България. Няколко години преди това друга голяма международна компания прехвърли производствените си мощности. Млечните продукти са втората най-голяма категория в хранителната индустрия у нас (предхожда я само тази на хлебните и тестени изделия), а киселото и прясното мляко са традиционни за сектора.

От пловдивската компания казват, че им е отнело време от 2 години, за да проучат различни потребителски вкусове, да направят тестове и да организират процеса на производство. Резултатът е четири вида прясно мляко: краве прясно мляко с масленост от 3.6%, 2.00%, 4.5%, и био прясно мляко с 3.7% масленост. Производителността е пет хиляди литра на час.

"Димитър Маджаров-2"е създадена през 1991 г. Компанията има две подразделения - за производство на колбаси и месни деликатеси, и за млечни продукти, приготвени по традиционни рецепти.

Млекопреработвателното предприятие в гр. Стамболийски е с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко. Фирмата е сертифицирана по международния стандарт ISO 9001:2008 за управление на качеството, по международния стандарт за храни IFS, по БДС стандарт, както и по стандарта за Bio храни.