Съвсем неочаквано и без да обявява Google се разписа и в туристическия бранш. Технологичният гигант пусна свой собствен сайт за търсене и резервации на хотели миналата седмица, пише Fortune.

Целта на Google не е да се конкурира само със сайтовете за резервация на хотели, а и с платформи като Airbnb, която предлага и краткосрочно наемане на недвижими имоти. Google Hotels също има опцията за резервация в последния моменти преди пристигането.

Компанията прилага добре познатата си функционалност според вицепрезидента на Google по управление на продуктите за пътуване, Ричард Холдън. Той обяснява, че машинното търсене може да филтрира хотелските стаи и при търсене на хотел от семейства да покаже най-популярните хотели сред семействата.

Стартирането на сайта точно преди пролетния сезон, когато започват ваканциите, е много добър стратегически ход. Новият продукт ще бъде отлично попълнение към платформата Google Flights, която вече няколко години предоставя идеи и опции за търсене.

Google представи новата си платформа в същия ден, в който Airbnb обяви, че е придобила приложението за резервиране на хотел в последната минута HotelTonight. Airbnb, която може да излезе на борсата през 2019 г. също оперира в няколко сектора - от транспорт до проектиране на жилища.