Ikea планира да инвестира €5,8 милиарда през следващите три години в развитие на магазините си в градските центрове и пространството около тях. Планираните вложения идват на фона на несгодите на сектора при трансформацията към интернет продажби.
Подразделението на Ikea Ingka Centeres, което се занимава с недвижимото иущество, към момента притежава имоти за €9,5 милиарда, но планира да увеличи този дял с повече от половината.
€3 милиарда от инвестициите ще бъдат насочени към изграждането на нови центрове в градовете със смесена употреба - магазини и място за срещи.
Жерард Грьонер, управляващ директор на Ingka Centres, цитира изследване, според което потребителското поведение води до "съвсем нов начин, по който мислим за шопинг центровете", което включва "интеграцията на магазините с места за срещи" и "отварянето на синята стена [на магазините], така че те да са част от центъра, а не отделна сграда".
Ikea отдавна даде сигнал, че се преориентира от доскорошната си стратегия за огромни магазини и складове в покрайнините на градовете към по-малки магазини в центровете. Сега компанията се опитва да увеличи и интернет продажбите си.
Но Грьонер посочва, че "ако имаш правилната локация, физическите обекти винаги ще работят".
Към момента не е ясно към кои градове ще се насочи първо Ikea с новия си план за места със смесена употреба, но директорът цитира 30 "мега градове" в САЩ, Европа и Азия.