Най-известна с големите си магазини за търговия на дребно, които обикновено се намират в покрайнините на големите градове, шведската верига IKEA постепенно отваря малки магазини близо до центъра на градовете в Испания, Норвегия, Финландия и Великобритания.
Полската столица Варшава ще бъде първият град от развиваща се европейска икономика, където мебелния гигант ще отвори малък търговски обект в центъра. Магазинът ще бъде разположен в местния мол Blue City, а откриването е планирано за 23 октомври, съобщава Emerging Europe.
IKEA експериментира с редица нови концепции, за да продължи растежа на бизнеса си. Това отчасти се дължи на световната тенденция потребителите да преминат към онлайн покупки, но шведската верига се стреми и да посрещне нуждите на клиенти, които нямат кола.
"Това, което правим, е гледането на бъдещето и как можем да бъдем там, където потребителят иска да бъдем. Знаем, че 50% от хората днес нямат кола, което сериозно затруднява достъпността до някои от нашите обекти", заяви Хавиер Куиньонес, който ръководи продажбите на дребно в IKEA в Обединеното кралство и Ирландия.
Новият варшавски магазин на шведската верига за дома ще бъде "персонализирана, уникална концепция в световен мащаб. IKEA в Blue City Варшава ще бъде място за всеки, който мисли за декориране или обновяване на интериора на дома си в собствен стил", обясняват от компанията.
Подобно на новия магазин, открит наскоро на известната търговска улица за мебели в сърцето на Лондон - Tottenham Court Road, обектът във Варшава ще предлага пълната гама на IKEA. Мебелите могат да бъдат поръчани на място с доставка по домовете, както самостоятелно от клиента, така и с помощта на персонала в магазина.

IKEA продължава експанзията в Румъния: наред е Тимишоара
Обектът трябва да бъде завършен до 3 години
Ще има бистро и кафене, които ще предлагат напълно нов хранителен формат на IKEA. Менюто ще се основава на сезонни продукти и разнообразие. Ще има топли, сезонни месни и вегетариански ястия, както и класики като традиционните шведски кюфтета.
IKEA се надява, че новите по-малки магазини в градските центрове ще помогнат на компанията да намали въглеродния си отпечатък.