Шведският мебелен гигант IKEA планира да стъпи на около дузина нови пазари през следващите години и да отвори свои клонове в Южна Америка, тъй като компанията цели да достигне до 3 млрд. потенциални клиенти до 2025 г.
През следващите години веригата за дома ще отвори свои магазини в Чили, Колумбия и Перу чрез нов франчайз, наречен Falabella, като част от първото си пътуване до Южна Америка, съобщиха от компанията, цитирани от Bloomberg.
Inter Ikea, която притежава концепцията IKEA и е световен франчайзодател, обяви също, че шведският търговец планира да започне да продава своите продукти в Мексико, Естония, Украйна, Пуерто Рико, Оман, Люксембург, Макао и Филипините.
"До 2025 г. имаме потенциала да достигнем и да си взаимодействаме с 3 млрд. души", каза в изявлението главният изпълнителен директор на Inter Ikea Торбьорн Лууф.
"Ще предложим нови и различни начини за пазаруване на продуктовата гама Ikea - онлайн, на отдалечени места и в градски центрове. Ще въведем по-малки формати на магазини и ще предлагаме широка гама от гъвкави и достъпни услуги", посочи Лууф.
IKEA е в разгара на трансформация, в която пренасочва ресурси към нововъзникващи пазари и алтернативни пазарни практики, като електронната търговия и магазините в центъра на града, за да отговори по-добре на променящите се нужди на клиентите.
Новите планове за разширяване бяха обявени, тъй като шведската верига отчита 4.5% увеличение на продажбите на дребно за 12-те месеца до август сред франчайзополучателите й, които управляват над 400 магазина в цял свят.
Растящи продажби
Общите продажби на дребно, които включват продажби на продукти и услуги, се увеличават с 500 млн. евро, достигайки до 38.8 млрд. евро за изминалата финансова година. През въпросната година Индия и Латвия станаха нови пазари на IKEA, като компанията отвори 19 нови магазина из целия свят.
През фискалната 2019 г., която приключва през август, са планирани откривания на общо 15 търговски обекта. Това включва и новия магазин, отворен в Бахрейн през септември.
Магазините на IKEA, които присъстват на повече от 50 пазара, посрещнаха 957 млн. посетители през последната финансова година. Компанията вече има онлайн магазини на 35 пазара след като клоновете й в Белгия, Румъния и Малайзия въведоха електронна търговия.
Компанията проучва възможността да продава продуктите си на външни онлайн пазари, а Лууф изрази надежда IKEA да започне сътрудничество с платформа за електронно пазаруване през следващата година.
В рамките на навлизането в Южна Америка, шведският мебелен гигант ще отвори 9 магазина и ще се разшири онлайн в Чили, Колумбия и Перу през франчайза Falabella през следващото десетилетие.
"Ние сме много развълнувани да отворим в Южна Америка. Това ще бъде по-бързо и по-голямо разширяване, отколкото когато сме влизали на нови пазари преди", каза Лууф в телефонно интервю за Bloomberg.
Търговецът на дребно ще се нуждае от продажбата на поне 1 млн. куб. м стоки в Южна Америка, за да излезе на нула. Първият магазин на IKEA ще бъде открит в столицата на Чили - Сантяго в края на 2020 г., а Лима и Богота вероятно ще го последват, посочи ръководителят.
Трансформацията на IKEA означава, че франчайзополучатели като Falabella имат меню от опции, от които да избират, за да започнат разширяването, включително физически формати на магазини и цифрови услуги.
Това означава, че новите франчайзополучатели на IKEA трябва да могат да "постигнат по-бързо по-голям обем с по-ниски разходи", отбеляза Лууф.
В отделно изявление най-големият франчайзополучател на шведската компания - Ingka Group заяви, че продажбите му за годината са нараснали със 700 млн. евро до 34.8 млрд. евро. Това са около 90% от общите продажби на дребно на IKEA.
Ingka отчита ръст на продажбите в по-голямата част от 30-те си пазара, като едно от най-големите увеличения е регистрирано в Китай.
След придобиването на услугата за сглобяване и монтаж TaskRabbit през 2017 г. Ingka обяви, че тази услуга ще е достъпна и в Канада през тази година, след като я интегрира напълно в САЩ и Великобритания.