Ikea Group, най-големият търговец на мебели в света, се готви за бъдеще, в което хората ще имат малко: и в портфейлите, и като място, пише Bloomberg.

Шведският гигант се отказва от традиционното си десетгодишно планиране и вече ще чертае нова стратегия на всеки три години, за да не изостава от бързопроменящото се общество.

Новият план ще осигури още и възможността на компанията да се грижи за един урбанизиран свят, в който хората "живеят в малки пространства", имат "тънки портфейли" и "малко време", казва Джеспър Бродин, главен изпълнителен директор.

Изследване на гиганта посочва, че до 2030 година около 60 процента от населението по света ще живее е големи градове - двойно спрямо сега, казва той.

Компанията и в момента е в средата на трансформация, в рамките на която магазините Ikea започват да се появяват все повече в центровете на градовете, отколкото в предградията, докъдето клиентите могат да стигнат по-лесно. Тя откри дузина малки шоуруми в градове като Лондон и Париж.

Бродин казва още, че стратегията на компанията е да достига своите клиенти директно в техния хол, като увеличи онлайн присъствието си и подобри доставките до дома.

Но в крайна сметка компанията няма да изостави целта да продава на ниски цени, поставена от основателя Ингвар Кампрад, който почина през януари т.г.