Няма да е пресилено, ако кажем, че когато работата е повече мисия и по-малко задължение, резултатите не закъсняват. Такъв е случаят с изцяло българския бранд InaEssentials.

Вече шеста година той оперира на пазар, който в световен мащаб генерира милиарди. Потребителите на козметични продукти обаче все по-често търсят автентичност и прозрачност. Именно тук е шансът на българската компания, която сега прави стъпки, с които да затвърди позициите си у нас и в чужбина.

Семеен бизнес

Настоящите резултати имат своите по-дълбоки корени назад във времето. "Компанията ни произлиза от земеделската дейност на родителите ми, Веселина и Николай, които започват да се занимават с биоземеделие още през 1999 година", разказва пред Money.bg Васил Ралчев, създател на InaEssentials.

Снимка 721127

Източник: InaEssentials

Към момента структурата включва собствени земеделски площи за отглеждане на био сертифицирани маслодайни култури, 2 дестилерии (в с. Бъта и с. Паничери), производствена база в Панагюрище, централен офис за маркетинг и управление на международните дейности в Пловдив, както и логистични складове в Словакия и България. "Те ни позволяват доставка в рамките на 24 часа в повечето европейски страни", допълва Ралчев.

Фирменият каталог съдържа над 60 артикула, сред които био флорални води, етерични масла, козметика за лице, коса и тяло, натурални паста за зъби и сапуни. По данни на компанията, освен у нас, тези продукти достигат до повече от 2,5 милиона крайни клиенти на над 30 пазара в Европа, САЩ и Австралия.

Първи фирмен магазин в София

Предстоящото откриване на 21 юни е важен момент за дейността на семейния бизнес. Това е третият самостоятелен обект на InaEssentials в България, след Пловдив и Варна.

Снимка 721130

Източник: InaEssentials

"Решихме да отворим в столицата именно сега, тъй като виждаме все по-голям интерес към бранда ни и вярваме, че София, като най-голям град и икономически център, е естествената следваща стъпка", коментира Васил.

По негови думи, именно в столицата са и над 40% от всички клиенти на бранда в България.

Нова дестилерия, с. Бъта

Втората дестилерия на компанията, тази в с. Бъта, е открита в началото на месец юни. Тя на практика удвоява капацитета на производство. "Това гарантира, че ще можем да посрещнем нарастващото търсене както на българския, така и на международните пазари", отбелязва още Ралчев.

Инвестицията възлиза на около 6 милиона лева и част от тези средства са използвани за създаването на Арома център. "В него провеждаме лекции, уъркшопи и творчески работилници с нашите клиенти", споделя създателят на InaEssentials.

Снимка 721128

Източник: InaEssentials

Разширение на козметичното производство

2025-а година се оказва изпълнена с много активности за InaEssentials. От няколко месеца в Панагюрище работи и новото козметично производство на марката, чието официално откриване предстои.

"То е изцяло собствено, проектирано е по най-модерни стандарти и сертифицирано за работа с био суровини", отбелязва Васил и добавя: "В началния етап сме наели 15 души, като очакваме броят им да нараства с разширяването на капацитета. Инвестицията в новата производствена база е над 2 милиона лева, като включва и специализирана апаратура и машини."

Една бърза равносметка показва, че до момента вложените средства в развитието на InaEssentials надхвърлят 15 милиона лева, информира създателят на компанията.

В това число влиза закупуването на земеделски земи и техника, изграждането на физически обекти, производствени цехове, логистични складове, дестилерии, офисите в Пловдив и Панагюрище, внедряването на нови технологии, развитието на онлайн инфраструктура, маркетинг, както и поддържането на запаси от готова продукция и суровини.

"Всичко това е резултат от устойчив и премерен растеж, изграден с дългосрочна визия", уверен е Васил Ралчев.

Априлският студ попари реколтата на българската роза

Априлският студ попари реколтата на българската роза

Кампанията ще трябва да е кратка, някои са със 100% загуба, каза производител