Amazon иска да спомогне за създаването на милион нови работни места в Индия, пишат авторите на CNN.
Компанията заяви, че очаква работните места да бъдат добавени през следващите пет години чрез непрекъснати инвестиции в операциите на място.
Позициите ще бъдат преки и индиректни - те ще бъдат в допълнение на 700 000 работни места, за които инвестициите на гиганта са допринесли през последните 6 години.
Amazon също така инвестира в своите технологични и логистични мрежи. Новите длъжности ще бъдат в области като ИТ, облачни технологии, търговия на дребно и производство.
Съобщението дойде само няколко дни, след като компанията пое друг основен ангажимент - изпълнителният директор Джеф Безос, който тази седмица посети Индия, заяви , че Amazon ще отпусне 1 милиард долара за подпомагането на дигитализацията на 10 милиона малки и средни предприятия в цялата страна до 2025 година.
"Видяхме огромен принос от нашите служители и изключителна креативност от малкия бизнес, с който си партнираме. Развълнувани сме от това, което ни предстои", каза Безос изявление по-рано днес.
Amazon предостави данни, според които от 2014 година е увеличила базата си от служители повече от четири пъти в Индия. Миналата година гигантът откри новия си кампус в Хайдерабад, най-голямата сграда на компанията в световен мащаб с 15 000 служители.
Защо Amazon се бори за Индия?
Обявената от Безос инвестиция от 1 милиард долара е най-новият ход на компанията в корпоративната битка за огромната икономика и работна сила на Индия. Преди това Amazon вече беше оповестила планове за наливане на над 5 милиарда долара в страната.
По думите на Безос новата инвестиция може да помогне на търговците да изнесат 10 милиарда долара индийски стоки през следващите пет години.
От години компанията води ожесточена битка с Flipkart, който сега е собственост на Walmart, за доминиране на онлайн пазара на дребно в Индия, който се очаква да бъде на стойност 200 милиарда долара до 2027 година.
Amazon обаче се сблъсква и с други предизвикателства в Индия извън жестоката конкуренция. По-рано през седмицата регулаторите в Индия започнаха разследване на Amazon и Flipkart заради твърденията, че двата гиганта на дребно незаконно подбиват местния бизнес. И двете страни в спора отричат това да е така.
Повече от 550 000 продавачи използват пазара на Amazon India, а над 60 000 индийски производители и марки изнасят продукти за клиенти по целия свят, използвайки платформата на компанията.
Компанията също така свързва плановете си за създаване на работни места с амбициозната цел на индийското правителство да осигури обучение на работното място за повече от 400 милиона души до 2022 година.
Обещанието за нови работни места е навременно. През последните месеци икономиката на Индия се понижи, а безработицата се повиши миналата година до най-високото си ниво от десетилетия.