От 25 ноември в София има нова верига супермаркети, която има амбицията да расте на местния пазар. Този път обаче инвеститорът не е от Западна Европа, а от съседна Македония.
Македонската "КАМ Маркет" отвори първите си два магазина в столицата - на на ул. "Божан Ангелов" в "Младост 4" и на ул. "Йордан Антонов", бл. 710 в жк "Люлин 7". И по всичко личи, че те няма да са последни.
По думите на оперативния директор на компанията Асен Стойчев, цитиран от "Капитал", до края на годината ще бъдат отворени общо 10 магазина в столицата. Още на 2 декември веригата отваря нови 3 локации.
Справка в Имотния регистър показва, че досега българското дружество е наело под наем 11 търговски обекта - в кварталите "Манастирски ливади-запад", "Младост 2", "Младост 4", "Люлин 7", "Хаджи Димитър", "Зона Б5", "Бакърена фабрика", "Света Троица", "Люлин 5" и "Красна поляна".
Веригата е от типа "хард дискаунтър", което предполага конкуренция в най-ниския ценови сегмент. По думите на Стойчев във всеки магазин ще има 1000 вида хранителни и нехранителни стоки, а обслужващият персонал ще бъда от по 7 човека.
Голяма част от стоките в магазините са внос, който КАМ прави директно - от Гърция и Турция (плодове и зеленчуци), от Германия и Швейцария (сух асортимент, замразени и млечни артикули), от Тайланд (консерви риба тон), от Китай (нехранителни стоки), от Италия (сух асортимент). Компанията предвижда и голям дял на български стоки в асортимента си.
Собственици на веригата КАМ в Македония са Гоце Камчев и Таня Камчева - баща и дъщеря. Компанията управлява 63 обекта в Македония, а от края на 2015 г. се разширява в Косово и Албания.
По публикации в медиите от преди година, когато се появиха първи сигнали за инвестиционните намерения на КАМ Маркет у нас, веригата планира дългосрочно да увеличи магазините си до между 30 и 70 в столицата.