Търговската верига "МЕТРО" отвори в София логистичен център за доставки на хотели и ресторанти. Той се простира на над 6000 кв. м, а инвестицията е повече от 4 млн. лева. Логистичният център предлага 3000 вида продукти и открива общо 120 нови работни места - 70 в базата и 50, които ще се грижат за доставките.

Денонощни поръчки с нова система

Благодарение на специална онлайн система за електронни поръчки, клиентите на "МЕТРО" могат да заявяват денонощно нужните за заведения храни и напитки. Заявките се получават на платформата за дистрибуция на хранителни продукти. Поръчките се подбират и подреждат в специални контейнери и до сутринта на следващия ден се доставят от камионите на търговската верига до вратата на обектите.

Иновативната система спестява на хотелиери и ресторантьори времето за пътуване и пазаруване в магазин и намалява транспортните им разходи. Тя е ключов приоритет и за самата търговска верига.

"Работата на хотелиерите, ресторантьорите и кетъринга не е лесна. Те трябва да се справят с множество продукти, клиентски изисквания и доставчици. Платформата помага на нашите клиенти да спестят енергия, да обслужват по-добре своите клиенти, да се концентрират върху управлението на своя бизнес", обясни Атила Йенисен, изпълнителен директор на "МЕТРО България".

Логистичният център предлага 3000 вида продукти

Източник: МЕТРО

Логистичният център предлага 3000 вида продукти

 

Партньор на европредседателството

Компанията ще си партнира и с държавата за доставката на храни и напитки на официалните събития по време на българското председателство на ЕС. Над 22 000 гости ще посетят страната ни по време на шестте месеца на европредседателството.

"За нас това партньорство и създаването на този логистичен център са важни. Той ще работи с хотелите, които ще обслужват председателството, особено този, който ще обслужва ВИП гостите", заяви министърът, отговарящ за българското председателство Лиляна Павлова.

В услуга на хотелите и ресторантите

"Големите хотели и ресторанти имат нужда от сигурен доставчик, който им предлага качествени продукти и решения, с които да ни даде възможност да насочим енергията си и се фокусираме върху обслужването на клиента. МЕТРО ни осигурява точно това с платформата си за доставки", посочи Андрей Стоилов, президент на Българската асоциация на професионалните готвачи.

Над 390 000 бизнес клиенти, сред които магазини, малки търговци и фирми, както и над 6000 ресторанта, разчитат на "МЕТРО" за своите доставки. Очаква се цифрата на обслужваните чрез новата система клиенти да надхвърли 1000 през следващата година.

До началото на лятото компанията ще открие още един такъв логистичен център във Варна.

Местни производители

Търговската верига промени бизнес модела си за снабдяване с плодове, зеленчуци и месо, като започна да доставя в магазините си продукти директно от местни земеделски производители. В рамките на проекта над 200 земеделски производители на плодове и зеленчуци, както и над 100 производители на месо развиват подбрани сортове и различни видове животински продукти, подходящи за клиентите на компанията.

"Метро България" залага и на развитието на биопродуктите, предлагайки в обектите си над 1500 хранителни и нехранителни биосертифицирани продукти. Над 100 от тях се произвеждат под собствена марка - Fine Life Bio.