Кризата за американския самолетостроителен гигант Boeing не спира да се задълбочава, доверието към компанията спада и това може да удари цялата глобална авиоиндустрия. Най-застрашен, разбира се, е бизнесът на авиокомпаниите, които купуват самолетите Boeing, съобщава Bloomberg.

Най-големите превозвачи от United Airlines Holdings до Southwest Airlines, Delta Air Lines и Alaska Air Group се събраха на индустриална конференция, като повечето от тях имаха сходна история за това как проблемите на Boeing вече се отразяват на бизнеса им.

Снимка 638970

Източник: iStock

Авиокомпаниите не разполагат със самолети, които са планирали да получат тази година, тъй като Boeing забави производството

По време на събитието за инвеститори на JPMorgan главният изпълнителен директор на United Скот Кърби заяви, че е стигнал дотам, че е казал на Boeing да спре да произвежда самолети 737 Max 10 за превозвача, тъй като сроковете за сертифициране на самолета са станали твърде несигурни.

От Southwest казаха, че не очакват да получат нито един от дългоочакваните самолети 737 Max 7 тази година и че ще получат едва 46 модела Max 8. Преди това компанията очакваше 79 самолета.

Нова авария във въздуха и мъртъв свидетел: Какво още ще се случи на Boeing

Нова авария във въздуха и мъртъв свидетел: Какво още ще се случи на Boeing

2024-та се очертава да е годината на турбуленцията за самолетостроителя

Авиокомпанията планира да намали капацитета си през 2024 година и съкращава повечето от наетите служители

Вече е ясно, че ще има с 50% по-малко пилоти и с 60% по-малко стюардеси, тъй като авиопревозвачът преразглежда плановете си за разходи в отговор на намалените доставки.

Alaska Airlines, превозвачът, който претърпя инцидент на 5 януари с Boeing 737 Max 9, който постави началото на сегашните проблеми на самолетостроителя, заяви във вторник, че перспективите му за капацитета остават " непостоянни" поради несигурността около доставките.

Клиентите също са засегнати, включително в Европа

На 1 март ирландският нискотарифен превозвач Ryanair обяви, че годишната му прогноза за броя на пътниците ще спадне до малко под 200 милиона в сравнение с предишната цел от 205 милиона. Причината: авиокомпанията ще получи само 40 самолета Boeing, а не 57, както се очакваше преди това.

В момента висши мениджъри от цялата авиоиндустрия молят Boeing спешно да се справи с нарастващите си проблеми. Кризата наистина създаде огромно затруднение в глобалната авиоиндустрия, в която има само двама основни играчи, от които да се избира - Boeing и конкурентът Airbus.

На този фон Федералната авиационна администрация нареди на Boeing да ограничи производството на най-продавания си модел 737, което го лишава от жизненоважни парични потоци, докато Airbus продължава напред с конкурентното си семейство A320.

Билетите на Ryanair може да поскъпнат заради... Boeing

Билетите на Ryanair може да поскъпнат заради... Boeing

Авиопроизводителят се бави с доставките на самолети