Кошмарното начало на годината за американския самолетостроителен гигант Boeing все повече наподобява свободно падане - в рамките буквално на часове първо излязоха информации за нов инцидент във въздуха с ранени пътници, а след това компанията беше замесена в криминален сюжет, след като основен свидетел по дело срещу нея беше намерен мъртъв.
Това се случва на фона на продължаващото разследване за причините детайл от фюзелажа на пълен с пътници 737 Max да се откърти в полет и така да застраши живота на десетки хора. Boeing са под огромен натиск от страна на властите след установени проблеми с качеството на произвежданите от компанията самолети и това сериозно се отразява на пазарното ѝ представяне.
Ако трябва да бъдем прецизни - говорим за една поевтиняла с 40 млрд. долара компания. До началото на тази седмица.
Най-новият инцидент е със 787 Dreamliner на LATAM. По време на полет от Австралия до Нова Зеландия машината внезапно се е сринала във въздуха. Пътници разказват пред CNN, че хора буквално са "летели" из салона. В резултат 50 души получиха медицинска помощ, а 12 са в болница. Според пилота за момент машината е станала напълно неуправляема.
Авиокомпанията разследва "техническия инцидент", като Boeing също събират информация.
Междувременно, в Чарлстън беше открито тялото на 62-годишния Джон Барнет - бивш дългогодишен мениджър по качеството самолетостроителя, който по-рано разкри информация за потенциални проблеми с производствените стандарти.
През 2019 г., след пенсионирането си, той разказа пред редица медии, че заради натиск за изпълняване на сроковете, в самолетите са вграждани части с недостатъчно високо качество - включително при аварийните кислородни маски. Барнет водеше и дела срещу Boeing, като той е бил в Чарлстън именно във връзка с изслушване по едно от тях.
Според полицията той е бил открит с огнестрелна рана в автомобила си на паркинга на хотела. За момента смъртта на Барнет се разследва като самоубийство, но близките му не виждат причини той да посегне на живота си.
На фона на всичко това, продажбите на Boeing през февруари леко "отскачат" от катастрофалния януари с 15 поръчани самолета за месец. Това, обаче, продължава да е много по-слабо представяне в сравнение с очакванията.