Оттегля се ръководителят на най-важната, но и най-проблемна програма в самолетостроителя Boeing - тази за модела 737 MAX, съобщава Би Би Си.
Вицепрезидентът Ед Кларк си тръгва след 18 години в компанията, но и на фона на огромни скандали около самолета. В началото на годината една машина по чудо не се разби, след като детайл от нея се откърти по време на полет, а това даже не е първият гаф с потенциално трагични последствия при 737 MAX.
Дебютът на модела беше помрачен от две авиокатастрофи от 2018 г. и 2019 г., в които загинаха близо 350 души и се оказаха свързани с неудачно направен софтуер. Това остави всички произведени машини за 20 месеца на земята.
Последният инцидент - този с кацналия аварийно с дупка в корпуса самолет на Alaska Airlines, по предварителни данни може да е свързан с пропуск в един от заводите на Boeing. По-специално - не са били поставени болтове, които да закрепят здраво детайла, поставен на мястото на врата.
Кларк отговаряше именно за този завод. Неговото напускане идва в навечерието на изслушване на компанията пред регултаорите, които ще задават въпроси, свързани и с други пропуски в качеството, които междувременно бяха открити и заради които се наложиха спешни ремонти на вече доставени на авиокомпаниите машини.
Неправителственият сектор настоя за рокади вътре в Boeing и компанията сега създава нова позиция на вицепрезидент по качеството, а на мястото на Кларк застава Кати Рингголд, която отговаряше за доставките на 737.